måndag 8 april 2013

Sport-BH - en hel vetenskap

Ibland undrar jag vem det är som designar sportbehåar. Det finns många exempel på märken som bara har storlekarna S, M och L. Men, vad sjutton! Det är bara att titta sig runt  för att inse att det finns stora tjejer med små bröst och smala tjejer med stora bröst. För dem och mig är dessa storlekar dömda att misslyckas.

Sedan finns det behåar där det varken går att reglera längden på axelbanden eller spänningen runt om - också helt värdelöst i min värld! Hur bekvämt blir det??

Jag vill ju gärna att bh:n ska vara snygg, hålla ett tag och sitta som gjuten. När jag som medelålders fröken köper en vanlig bh kan jag välja mellan kupstorlekar och omkretsar i nästan obegränsat antal, och få tag i en bh som sitter PERFEKT, är snygg och ger mig snygga bröst!!! Varför är det inte så med sportbehåar?

Genom åren har jag mosat min bröst i sportbehåar som verkar ha som främsta syfte att platta till brösten så mycket som möjligt. Jag har haft varianter med obekväma axelband, för små kupor, för stora runt om och så vidare. För en fåfäng skolfröken är detta INTE kul. Jag vill - tro det eller ej - se snygg ut och vara bekväm även när jag tränar (trots min ålder, sanningen att säga har behovet ökat med ökad ålder).

Nu har jag - äntligen - hittat en bh som sitter bra, kan fås i lika många olika kupstorlekar och mått runt om som en vanlig BH. Jag tycker dessutom att den är snygg och ger mig - i alla fall i mina egna ögon - snygga bröst. (Ja, jag vet jag är fåfäng...) Men, jag vill ha ett större utbud att välja på för oss som inte platsar i S, M och L. Hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar