onsdag 10 april 2013

Anmäld!


Idag efter rättskunskapslektionen blev jag anmäld till Tjejvättern. Eleven som jag ska cykla loppet med har e-legitimation i sin iphone. Hon fixade allt med hjälp av "telefonen". Vilket fick mig att känna mig som en stenåldersmänniska, där jag stod bredvid och imponerat tittade på. Jag råkar nämligen ha en gammal, hederlig mobiltelefon som det går att ringa på och skicka sms med, perfekt för en fröken. Att anmäla sig till Tjejvättern med hjälp av den hade dock varit omöjligt - får jag motvilligt erkänna.

Det är en sak som oroar mig inför loppet  - vilken fart förväntar sig denna vältränade unga tjej att hennes medelålders fröken ska orka trampa 10 mil i? Är det 4 timmar som gäller eller 3.30 eller...??? Borde troligen ha skrivit ett avtal med henne om detta innan jag glatt sa ja! Till saken hör att jag på rättskunskapslektionen, precis innan, gick igenom hur viktigt det är med avtal. Suck! Att jag aldrig lär mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar