måndag 22 april 2013

Känner du Howard?

I min jakt på en ny sadel, som ska rädda frökens underliv/kärleksliv, har jag varit in på många webbbutiker. Utbudet i den lokala cykelbutiken var nämligen inte så stort på frökensadlar, som kan tänkas passa för  tempo. Allt letande på nätet gjorde att min mest "frökniga" sida vaknade till liv. Den som mina stackars elever möter i klassrummet varje dag. Det vill säga Fröken med stort F! Hon som vill att hennes elever ska bli kloka konsumenter. Och nu eventuella läsare råkar ni också ut för detta. (Orkar du inte med några förmaningar i frökenform så hoppa över nästa stycke.)

Handla inte,  jag upprepar handla inte - fröknar är vana vid att säga allt minst två gånger - från för dig  "okända" nätbutiker utan att kolla upp dem. Med hjälp av med Howard, en smart shoppingassistent, är det enkelt! Med några tryck vet du om någon annan har haft problem med nätbutiken. Himla smart!!! Bli kompis med Howard - som jag brukar säga till mina elever.

Hur gick det då med sadeljakten? Ja, coachen visade sig vara en bra hjälp. Han har en klar talang för att söka efter cykelsaker att köpa på nätet. Det var ju han som hittade Mr M och fick mig att köpa honom! Så med coachens hjälp, har jag nu hittat en svart damsadel från fi'zi:k. Den ska förhoppningsvis visa sig vara en räddande ängel! Nu är det bara att vänta på paket!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar