lördag 13 april 2013

Blötsnö - vad gör man?

Läskig blötsnö faller utanför fönstret och jag som skulle cykla idag! Men, jag är inte helt galen (även om en del kanske tycker det), så det fick bli styrketräning här hemma i stället.

Coachen roade sig med att dokumentera mig med min nya kamera. Och jag bjuder på bilderna för att visa att man inte behöver vara ung, snygg, vältränad och för att träna. Utan det fungerar även för en lagom rund medelålders fröken. (Men, är du som läsare känslig så blunda.....)

Lite knäpp var jag eftersom jag var dum nog att säga till coachen att mitt styrkeprogram började bli lite för mycket inom bekvämlighetszonen. Och  jag är omgiven av "karlar" som tjatar om att det är bortkastad tid att träna i bekvämlighetszonen och jag har väl i alla fall lyssnat "lite" på dem.

Redan under uppvärmningen började han korrigera - det blev till att hålla i små handledsvikter i händerna. Hm.....

Sedan fortsatte det med en annan sorts magövningar, tjat om få ned rumpan ordentligt vid plankstående. Som om detta inte var nog grävde han fram gummiband med handtag (som jag effektivt förträngt att jag ägde) och visade mig lämpliga övningar med dem och så vidare och så vidare.

Svetten lackade och jag klagade med jämna mellanrum på att det var omöjligt! Men, omöjligt är ett ord som coachen inte förstår! Så det hade jag inte mycket för! Det var bara att fortsätta och fortsätta. När jag försynt påpekade att det finns risk för träningsvärk i morgon log han bara belåtet!

Han fick mig att göra någon övning som han kallade för sälen. Vilket i och för sig var passande eftersom jag brukar säga att jag är som en knubbsäl. Kan dock konstatera att man som medelålders fröken inte ser speciellt vacker ut när man gör övningen.

Har jag ont i morgon så är det coachen fel! Fast jag får motvilligt erkänna att lite får jag skylla mig själv som var korkad nog att säga något om bekvämlighetszon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar