torsdag 4 april 2013

Punka - IGEN

Det finns ingen rättvisa i denna värld! Idag var det dags IGEN - punka på bakhjulet på crossen. Så det blev till att byta slang ute i Gunsta. Varje gång jag får punka och är själv har jag lust att skrika - NU SLUTAR JAG ATT CYKLA! SKA ALDRIG CYKLA MER! till alla förbipasserande bilar.

Problemet när jag får punka är att:

  • Få på däcket igen! När det är en decimeter kvar att trycka på, då räcker inte kraften i mina fingrar riktigt till. Det krävs svordomar och att jag tar i så det känns som om händerna och fingrarna går av för att det ska lyckas. Och det tar en jäkla tid. Tänk om någon vänlig själ kunde stanna och kliva ut och erbjuda sig att trycka på däcket - den personen skulle bli min hjälte!
  • Lyckas pumpa i tillräckligt med luft i den nya slangen! Även här tar orken och styrkan slut!
Börjar misstänka att de grova crossdäcken är riktiga stensamlare och att det är därför det blir punka på dem. Men, två gånger på en vecka! Det är väl ändå att överdriva!

Idag kom jag i alla fall hem för egen maskin även om rundan blev kortare än jag tänkt mig. Blev dock inte helt skadefri - en nagel gick av! SUCK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar