onsdag 24 april 2013

Jogga - varför det?

I bilen hem idag hade jag sällskap av min yngre kollega A. När vi kliver ur bilen hemma säger hon - helt utan  förvarning - ska vi inte springa idag? Du ska inte cykla för det blåser för mycket! Eftersom jag var helt oförberedd på frågan så lyckades jag inte klara mig ur situation. A tycks inte helt och fullt ha förstått att jag tycker det är vidrigt att jogga!

En kvart senare står jag följaktligen ombytt och klar utanför A:s port. A är 10 år yngre än mig, lättare och brukar jogga lite mer regelbundet. Hon skuttar iväg med lätta steg med en tungt lufsande medelålders cykelfröken efter sig. Försöker trösta mig med att det brukar vara ombytta roller när vi cyklar tillsammans.

Min vänstra hälsena tycker lika lite om att jogga som jag gör - efter tre km protesterade den vilt och rundan fick avslutas med snabb gång. Då kan man tycka att A borde springa lite fram och tillbaka runt mig, men nej då! Hon börjar gå med mig och "klagar" på att jag går så fort! Vad är det med den yngre generationen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar