tisdag 16 april 2013

Dränkt fröken!


Grå tjock dimma ute men ganska varmt! När då solen helt plötsligt svagt skiner igenom dimman, under några mikroskopiska sekunder, kommer jag givetvis på den lysande idén att jag ska ut och cykla.





För första gången i år får det bli vanliga cykelhandskar och trekvartsbyxor utan benvärmare.... Inte dagens smartaste beslut, ska det visa sig. Turligt nog drar jag på skoskydd - mest för att inte skita ned mina nya vita cykelskor.





Första två milen känns allt ok även om det verkar som molnen blir allt tjockare. Miss C rullar på och jag trampar utan större problem. Vid 23 km kommer regnet, isande kallt vårregn. Det blev till att tvärvända - det blev ingen runda idag - det blev fram och tillbaka.

Innan jag kom hem droppade vattnet från hjälmen, alla cykelkläder var genomblöta och Miss C var allt annat än ren!

Varför utsätter jag mig för detta? Kanske för att det efter en varm dusch känns bra i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar