torsdag 4 april 2013

Snygg!?

I morgon är det dags för något "läskigt"! Jag ska på en BodyGeometry fit på Cykelcity i Stockholm. Det är en så kallad "romantisk" födelsedagspresent från coachen. Vad hände med blommor och smycken som romantiska presenter?

Nu skulle coachen skrika upprört "Jag skickade blommor till ditt jobb" om han var i närheten. Och det är sant - det gjorde han. Men, sedan kom den här presenten ovanpå det och då glömde jag nästan bort blommorna av chocken.

Mitt största problem just nu är: -Vad ska jag ha på mig? Att Miss C ser strålande ut är det ingen tvekan om men sedan är det hon som ska sitta på cykeln också - suck. Vill ju inte se helt bedrövlig ut när jag ska bli filmad. Och i cykelkläder kan man som medelålders fröken se hemsk ut! Det är bara att inse att de inte direkt är skapta för fröknar med lite runda former.

Efter att ha inventerat mitt cykelklädsförråd och gjort noggranna överväganden får det bli de nya vita skorna - förståss! Det var den enkla biten! Sedan blev det ett himla velande mellan olika cykelbyxor och tröjor. Till sist bestämde jag mig för de nya svarta Castellicykelbyxorna och en svart och vit castellitröja. Då borde jag inte behöva  skämmas alltför mycket över min utstyrsel i alla fall.

Nu borde jag kanske börja fundera över frågorna på lappen:

- vad har jag för behov och vilka är mina mål?

Fast i jämförelse med att försöka se snygg ut i min ålder så är det inget att oro sig över.....


2 kommentarer:

  1. Blir väl alldeles perfekt! Glöm inte läppstiftet ;-)

    SvaraRadera