onsdag 17 april 2013

Att handla eller inte handla det är frågan!

Halv storm ute idag så det blev ingen cykeltur efter jobbet. Risken att blåsa bort skulle vara uppenbar även om man är i frökenviktklass.

Nej, idag får jag fundera lite mer på om jag ska slå till eller inte? Vadå slå till, tänker nu den uppmärksamme läsaren. Ska hon slå någon eller? Vet hon inte att aga av elever är förbjuden i svenska skolor? Vill därför förtydliga att jag med slå till menar - köpa tempocykel!

På coachen tempohoj 2010
Galet! Ja, jag vet. Medelålders skolfröknar ska inte trampa tempo - men det verkar kul och så är tempocyklar snygga! Har faktiskt kört några tempolopp på Miss C. Tio minuter efter målgång brukar jag säga att jag ALDRIG ska ge mig på detta igen - så kul är det! Jag mår illa, tror att pulsen ska explodera och luften ska ta slut. Mjölksyran sprutar ur öronen och så vidare.

Har även varit ute och testat coachens tempocykel och känslan var läcker!!! Hade kunnat "ärva" den, nu när han köpt ny, men ramen är lite för stor.

Nu har coachen hittat en begagnad som kan passa mig! Efter stor tvekan har jag bett honom titta på den åt mig  - farligt! Jag har dessutom sagt att han har full beslutanderätt. Tycker han att den är bra så får han köpa den för min räkning. Galet! Jag måste ha tappat en skruv eller två.

Men, nu har jag några timmar på mig att fundera på det här! Ska jag avstyra det heller eller ej? Ska jag verkligen riskera att bli med tempocykel och utsätta mig för tempoträning under coachens regi? Det kan bli hur jobbigt som helst och långt utanför en medelålders frökens bekvämlighetszon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar