torsdag 18 april 2013

Hjälp - jag har blivit med tempocykel!

Klockan 9.41 idag ringde telefonen. Det var coachen! Han lät nöjd och belåten... Fick reda på att den var i perfekt skick, så bra skicka att det inte ens fanns något skäl att pruta. Dessutom satt det tydligen ett "värstingvevparti" på den.
Min nya cykel - coachen har fotat

Den är min nya tempocykel! Ja, ni läste rätt! Fröken har blivit med tempohoj - en Merida! Galet!! Först i morgon får jag träffa cykeln. Men, coachen skickade över en bild, för att jag ska förstå att det är sant. Och plötsligt blev det mycket verkligt och skrämmande!

I affären ingick en "papegojhjälm" - hm. Är inte helt nöjd! Nu kommer coachen troligen att kräva att jag använder papegojhjälmen när jag ska cykla på tempohojen. Papegojhjälmar är allt annat än klädsamma på medelålders fröknar.

Det finns en del frågor som man kan ställa sig:
- kommer en medelålders fröken att lära sig komma ned i rätt ställning (finns klar vurprisk),
- blir fröken snabbare,
- vilka vidriga träningspass kommer coachen att komma på,
- och vad ska den nya cykeln heta?

Ibland, glömmer jag bort att jag är en medelålders fröken som inte tycker om att svettas, flåsa och tävla. Resultatet av glömskan blev den här gången en tempocykel och en papegojhjälm. Hur ska detta gå?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar