tisdag 16 juli 2013

Tisdags tramp - utan fika

Idag skulle jag cykla till Knivsta och fika! Planen var glasklar och jag kunde redan här hemma se framför mig hur jag satt på caféet med en kaffe och något riktigt gott. Härligt!

Usch för grus!
Trampade glatt iväg och tog den vanliga vägen mot Knivsta. Helt plötsligt börjar det dyka upp skyltar om vägarbete och sedan kom ett rödljus där det stod att man skulle invänta trafiklots. Nu borde jag ha anat oråd! Men, icke sa nicke! Ställde mig snällt efter två bilar som stod och väntade och efter en kort stund kom en cyklist till. Han gjorde som mig så vi stod där och pratade tills vi fick åka.

Först var det enfiligt och sedan blev det tvåfiligt MEN då blev det GRUS, GRUS och åter GRUS i flera km. Jag svängde av efter drygt 1,5 km på gruset och därmed rök min fika i Knivsta. Men, varken medelålders fröknar eller min kära cykel Miss C gillar grus. Det är risk för stenskott och punktering!

Fick improvisera ihop en runda - den slutade på nästan 65 km utan fikastopp. Och det som skulle ha varit så mysigt med fika.... Nu är det faktiskt lite synd om mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar