fredag 5 juli 2013

"Testing"

Idag var det dags att testa om det fanns någon kondition och styrka kvar i frökens medelåldersben efter den här bedrövliga junimånaden. Jag har BARA cyklat fyra pass i juni. I övrigt har jag haft ont i halsen, snorat och haft mig i flera omgångar.

Spanskt berg
Två av passen i juni var i Spanien - båda dessa var dessutom tresiffriga och ni vet ju vad jag anser om tresiffriga cykelrundor?! Ja, rätt svar är för lååååånga! Men jag måste motvilligt erkänna att coachen har rätt när han säger att de är bra för formen. Precis som spanska berg.

 Dagens runda skulle ge svar på:

- Är förkylningen helt borta?
- Törs jag cykla med coachen i helgen?

Testrundan på drygt 45 km gav följande svar! Förkylningen är i princip helt borta, lite extra snorig och lite harklig men ingen större fara. Om jag törs cykla med coachen är dock inte lika enkelt att svara på. Att jag klarar av att cykla 45 km i ett tempo som till och med jag skäms lite över, trots motvinden, innebär inte automatiskt att jag kan ligga på rulle på coachen i många mil. Det är liksom inte samma sak... Det här tål att tänka på.

Kalla frökenknän
Det var härligt att äntligen cykla igen på Miss C - MEN ska det vara så svalt i juli månad att jag blir kall om knäna när jag trampar. Var är sommarvärmen? Medelålders fröknar vill ha/kräver SOL, VARMT och VINDSTILLA! Det är väl ändå inte för mycket begärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar