måndag 29 juli 2013

Egen runda i Bolzano

Tung utväxling, men nya fina däck!
Idag är det en tuff runda för deltagarna i Tour delle Dolomite med två REJÄLA stigningar. Det märktes på middagen igår att det fanns en viss oro bland Cykeltours deltagarna. Det pratades utväxling, kompaktpartier och "taktik" för att överleva runt borden, medan vi åter igen åt en fantastiskt god middag. Själv hade jag inte mycket att bidra med till diskussionen. Har ju förutom PH den tyngsta utväxlingen i gruppen, vilket är helt galet! Nu har coachen satt på kompaktpartiet på sin cykel och lånat ut 30 klingan, så jag får fortsätta att cykla tungt - suck! Verkar som coachen glömt bort att jag är en klen medelålders fröken.

I morse var det dags för min första EGNA runda här i Bolzano. Kriterierna var:

  • platt som möjligt
  • fikapaus
  • hitta tillbaka till hotellet.

Som ni märker hade jag inga större krav på rundan. Jag lyckades ganska bra med alla tre målen.

Vackra omgivningar!
Cyklade platt längs med floden - helt underbart. Fick backe upp till Kaltern (den blev lite onödigt brant eftersom jag körde "lite" fel). Sedan blev det härlig utförskörning och en god fika.

Kände mig riktig pigg och fräsch när jag svängde för att ta hotellbacken. Den backen kommer att bli min "död". Det är 400 meter ren PLÅGA!! Men, jag har förstått att "alla" i gruppen tycker den är hemsk. Och som en riktig gentleman sa till mig: "Menar du att du klarar hotellbacken på den tunga utväxlingen? Det är starkt gjort." 

Jag kanske inte är en så himla klen fröken när allt kommer omkring? Eller så var han duktig på att ljuga.

2 kommentarer: