tisdag 9 juli 2013

Blåst, sol och ingen fika!

Strålande väder i Uppsala och sommarlov = cykling! Fanns ett litet problem idag - VINDEN! Och ingen hade jag som kunde ligga före och bryta den åt mig, för coachen jobbar. Hm... efter att ha funderat en stund kom jag fram till att en liten runda orkar även en medelålders fröken med när det blåser. Fast jag räknade givetvis med att motvindsallergin skulle slå till.

Den lilla rundan blev 68 km, GALET, och ingen har jag att skylla på! Det var jag själv som glatt trampade på i den strålande solen, svor lite över vinden och att vattnet började ta slut men i övrigt mådde jag riktigt bra där på Miss C.

En glatt trampande medelålders fröken
Nästa galna del i den här "lilla" rundan är att jag inte hittade någonstans att fika. Fikaställen är en bristvara runt om Uppsala. Så helt emot mina egna principer körde jag mer än sex mil - den magiska fikagränsen - utan att fika. Vart är värdena på väg? Och vad händer med den medelålders fröken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar