lördag 27 juli 2013

HETT

När vi gav oss iväg i morse klockan 9.30 var det 31 grader - galet hett! När vi kom hem var det 40 grader. Vet ni hur mycket man svettas då? Jo, det kan jag tala om! Så fort man stannar cykeln rinner det svett ur varenda por på hela kroppen till och med på smalbenen. Helt absurt!

Idag stod en "lätt" tur tillsammans med övriga gänget på programmet för mig. I morgon börjar tävlingen så då får jag vilodag - äntligen! Vi rullade iväg och jag hängde med riktigt bra tills det blev en längre lutning, där tappade jag. Försöker intala mig att det inte är konstigt att jag tappar i detta sällskap. Har lyssnat runt lite och i gruppen finns det:

  • Erfarna Giro Delle Dolomite cyklister.
  • Någon som åkt Vättern rundan på drygt 7 timmar.
  • De som cyklat i berg otaliga gånger.

Det är kort och gott "jäkligt" många duktiga cyklister. Och i den här gruppen finns det två tjejer som ska åka hela loppet. Jag är imponerad! Snacka om styrka och pannben. Vad har en medelålders, ganska pipig cykelfröken att sätta emot i dessa sammanhang? Ja, INGET. Det är bara att inse att jag är sämst i gruppen!

Men, jag kan ju i alla fall glädja mig åt att jag klarade hotellbacken idag (med nöd och näppe) och åkte dessutom om en man på MTB där. Vadå tänker ni nu, hur svårt kan det vara att klara backen upp till hotellet? Kan meddela att hotellbacken INTE är att leka med. Den är cirka 400 meter och lutar mellan 10 och 12 % helt galet.

Efter avslutad runda fick det bli poolhäng! Skönt!






2 kommentarer:

  1. Anonym7/28/2013

    polen verkar sval satsa på den

    SvaraRadera
  2. Poolen är sval- misstänker att du fyller på den med kallt vatten uppifrån berget :-)

    SvaraRadera