lördag 13 juli 2013

Fartträning!

Sommarvärmen har slagit till i Enköping idag. Och efter att vi varit och gratulerat en söt liten ettårig kille var det dags för ett snabbt träningspass innan nästa aktivitet. Det blev snabbtrampning på gamla E18 - coachens tempoträningsdistans. Ut tog vi det hyfsat lugnt men på tillbakavägen gick det undan. Fy sjutton - det där med att trampa fort är inget för medelålders fröknar.


Coachen åkte bredvid, framför eller bakom och hojtade saker som "håll ut", "tappa inte nu"... och min puls skenade och jag fick tempohosta och mådde illa.Varför utsätter jag mig för detta? Jag som inte ens gillar att flåsa och svettas. Men resultatet blev tre femmor på raken på under 10 minuter. I en medelålders frökens värld är det lätt otroligt!


Vattnet smakade gott när vi kom hem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar