tisdag 30 juli 2013

Italienare och plattcykling

Lååång cykelbana
Idag har jag cyklat platt i Bolzano! Hur är detta möjligt undrar säkert en och annan? Jo, genom dalen löper en flod och vid floden finns det en låååååååååång cykelbana. Mil efter mil med cykelväg, där det inte finns några gångtrafikanter och inga hundar.... Bara cyklister! Rena rama himmelriket. Lägg till att man har vackra berg på både höger och vänster sida och ni förstår hur härligt det är.

När jag trampade där fick jag (eller var det Miss C) glada leenden och tillrop från Italienska män i lycra. Trevligt!

Och när jag vänt hemåt och det blåste lite motvind blev jag efter någon mil omkörd av en vitklädd Italienare. Jag vet inte vad som hände i frökens hjärna? Var det att Italienaren hade en snygg rumpa eller coachens tjat om att jag ska "försöka" hänga på för att slippa ta vind själv?

I vilket fall som helst hängde jag på, han låg och trampade runt 30 km/h. Efter någon km börjar vi prata med varandra och han tyckte att det var helt OK att jag låg bakom... TREVLIGT!
Miss C upphängd medans jag fikar

Jag och Miss C gillar Italienska cyklister - just nu.


Det enda som var knäckande idag - som alla andra dagar - var hotellbacken! Idag lyckades jag dessutom göra en SPD-vurpa när jag skulle kliva av cykeln. Lite pinsamt! I övrigt har det varit suveräna 83 km - tror för övrigt att det är det längsta jag har cyklat helt själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar