lördag 6 juli 2013

Coachen är i form!

Suck! Suck och suck! Finns det inget som biter på coachens framfart?

Idag blåste det rejält här i Enköping men cykla skulle vi göra - inget stoppar coachen. Målet för dagens tur var Nibble gård - fikaställe av världsklass!

Vi gav oss iväg. Coachen först och jag efter. Hur kan det vara så att jag som ligger BAKOM  lider mer av motvinden än coachen?? Det är och förblir ett mysterium! Påverkas inte han av vind? Har han inte motvindsallergi?
Grusväg

Efter drygt fyra mil i vinden fick jag äntligen svänga upp på den lilla grusvägen som leder upp till Nibble gård. Kan tala om att till och med  coachen trampar långsamt på grusväg. Trots grusvägen och all blåst snittade vi 26,9 km/h  på hela rundan. I en medelålders frökens värld är det bra under dessa blåsiga förhållanden och lägg till att jag varit sjuk i princip hela juni....





Coachens fika
Mitt fika
Fikat var gott och slank ned utan besvär. Fast det är ju sällan  besvärligt att fika om man är fröken.










Sedan bar det av hemåt. Tror ni det blev kortaste vägen? Nej, just det coachen valde väg = INTE kortaste vägen. När vi närmar oss hemmet frågar coachen: "Fröken vad har du lärt dig idag?" Jag hade massor av kreativa svar på det som: jag gillar inte vind, jag tappar mycket uppför ... Coachen var INTE nöjd med mina svar. Det rätta svaret var........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar