söndag 5 maj 2013

Tredje gången gillt!

Blåst, blåst och åter blåst denna helg. Men, idag skulle i alla fall nya sadeln till Mr M testas. Coachen monterade sadeln och så var det dags att testa.

Coachen som är optimist trodde jag skulle kunna cykla i den sneda motvinden.... Men, efter 5 km signalerar han in mig till kanten och konstaterar att det här går för uselt! Själv är jag skakig i hela kroppen,  för jag har spänt mig så mycket och varit livrädd att trilla i kastvindarna.


Fokuserad fröken
Coachen packar in Mr M och en skakig fröken i bilen och kör ut till Björklinge. Då borde jag få hyfsade vindar utan alltför mycket läskig sidvind, är hans analys. Det blev hyfsade 15 km och jag behövde bara ta mig upp ur tempoställningen i de små uppförsbackarna annars vågade jag ligga kvar, vilket var mitt mål!

Efter ett par km åker coachen upp bredvid och skriker: Fröken du är jagad.... Det visar sig att en en saxobank klädd manlig cyklist jagar mig - hela Björklingerakan. Först tar han in lite enligt coachen men sedan hittar jag rytmen och DRAR IFRÅN!!! Undrar just om han skulle bli glad om han fick reda på att han blivit frånåkt av en medelålders fröken - troligen inte!

Den nya sadeln då? Fungerade suveränt!!! Är så nöjd med sadeln. Om jag nu bara hittar modet, balansen, tekniken och kondisen kommer nog det här att bli riktigt bra.
Uppsalas skyline med en frökenrumpa i vägen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar