fredag 24 maj 2013

Frökenjakt - med älgpublik

Innan start
Anlände totalt mentalt utmattad till coachen idag! Sist dagen för de blivande studenterna att lämna in, komplettera och göra restprov sätter sina spår hos en medelålders fröken! Kände mig som en zombie! Nu fanns det två alternativ sjunka ihop som en hög med ett glas vin eller ut och trampa... Ja, det blev trampande! Och efter trampandet ett glas vin! Fast då var jag mycket piggare...

Coachen kom på den lysande idén att vi skulle köra en frökenjakt, först ett par km uppvärmning och sedan startar vi åt varsitt håll på en sträck på cirka 3,6 km och så kör vi fram och tillbaka tills dess att coachen kommer ikapp mig. Idag lyckades jag hålla undan i 15,6 km innan jag kände en klapp i rumpan. Då mådde jag illa, flåsade som en tok och undrade vad f-n jag gjorde så här långt utanför min bekvämlighetszon. Motvinden åt ena hållet var inte att leka med - det erkände till och med coachen. Han är ju inte ens allergisk mot motvind - så då förstår ni hur det var för mig. Jag låg dessutom på för tunga växlar och fick mjölksyra - inte KUL, dessutom osmart! Vi avsluta med att rulla drygt 1,5 mil för att bli av med lite mjölksyra.


Jag och publiken
är ganska säker att älgen höll på mig :-)
Men, det som var KUL idag var att vi hade publik. Inte vilken publik som helst utan en älg som stod ett par meter från vägen och käkade på en björk. På uppvärmningen stannade vi till och coachen fota med mobilen...Coolt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar