torsdag 9 maj 2013

Cykla med coachen = inte en lugn sekund

Coachen före och jag efter...
Grått väder idag men varmt, lägg till att det är en ledig dag och alla förstår att det ska cyklas! Coachen tyckte vi skulle cyklar riiiiiiiktigt långt. Men, jag ska på studentfest i kväll - plikter en medelålders skolfröken  har när hon har en avgångsklass. Eftersom jag vill var hyfsat pigg på festen så röstade jag ned coachen idé om riktigt lång runda. Smart av mig! Jag glömde dock bort att coachen alltid ser till att jag får slita "lite" extra när han är med.

På dagens 65 km runda fick jag bita i rejält för att hålla coachens hjul och när jag tappade det fick jag slita som en slav för att komma ikapp. Han stannade INTE och väntade på mig!!! Det senare var för att jag ska lära mig att ta igen en tappad klunga! Berättade coachen pedagogiskt när jag muttrade!

Hur ofta tappar en medelålders skolfröken en klunga och måste komma ikapp? Ja, inte så himla ofta skulle jag vilja påstå! Fast det kanske beror på att jag hittills har undvikit sådana situationer.

1 kommentar:

  1. Anonym5/09/2013

    Bästa bloggen.....haha. / Anna-Karin

    SvaraRadera