onsdag 22 maj 2013

Börjar oroa mig lite....

På söndag är det dags - Vårblotet, 11,5 mil. Har precis börjat ifrågasätta hur jag kunde vara så dum att jag anmälde mig och coachen. Gamla fröknar har tydligen kort/dåligt minne och glömmer bort att de inte tycker om att cykla mer än 8 mil. Allt över 8 mil brukar vara en plåga!

Har spanat in långtidsprognosen,  både SMHI och YR - de verkar vara ganska överens, kring 14 grader och lite sol då och då. Men, enligt SMHI kan det bli regn på morgonen - jag avskyr regn! Regn, cykling och fröknar går inte ihop. En och annan skulle nu säga: "det är ingen fara Fröken du är ändå inte så söt att du smälter och skulle du råka krympa lite gör det inget." Dessa personer har troligen rätt! Men... det är ändå inte kul med regn!

Nu tänker ni kanske att det är ju bara onsdag idag - varför har hon redan börjat oroa sig? Jo, jag är mästarnas mästare på att oroa mig! Skulle lätt ta guldmedalj i OS om grenen fanns. Det här är alltså bara början.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar