torsdag 23 maj 2013

Coachen is back!

Hämtade upp coachen mitt i natten. Han har en typisk cykelbränna som han är väldigt stolt över. Dessutom är han i odrägligt bra form vilket jag fick erfara på dagens runda, 52 mycket snabba kilometrar (snitt 28,8) med frökenmått mätt.

Pottåkersbacken - obs jagstår...
Enligt mig blåste det rejält ute, coachen däremot kallade det för en fläkt. Och när vi åkte rakt mot vinden var det som om han inte märkte den. Jag som låg där bakom fick slita som en liten slav och det minsta lilla jag låg fel så tappade jag - suck!



Snart upp...
När vi kom till Pottåkersbacken, enligt coachen är detta ingen backe utan möjligen ett litet motlut, började  coachen hojta uppmuntrande ord av karaktären "ställ dig upp Fröken" "håll farten" och så vidare. Han verkade ha gott om luft om man säger så....

Trampa!!!!




Här ser coachen ut att tänka:
Vad sjutton gör hon nu?

När det äntligen blev medvind och jag skulle kunna vila  - då minsann var det dags att "tokmosa". Jag låg i bocken, flåsande som en tok, och coachen trampa framför i ett rasande tempo som inte verkade bekomma honom ett dugg.





Lite cykelvård vid hemkomsten
Slutsats! Det blir fruktansvärt jobbigt för mig när coachen varit utomlands och cyklat. Han kommer hem i för bra form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar