onsdag 1 maj 2013

Första maj - en dag för demonstrationer

Eftersom jag haft feber i några dagar och ont i kroppen, blir det ingen cykling för mig idag i solskenet.  Det ger mig tid att fundera över bra texter för en  medelålders cykelfrökens första maj plakat.


  • Fler cykelbanor utan gångtrafikanter                //har med åren insett att det är livsfarligt att blanda gångtrafikanter och cyklister därav denna skylt//
  • Använda hjälm                                              // blir mörkrädd när jag ser föräldrar med barn bakpå cykeln där både förälder och barn är utan hjälm  och sedan har jag blivit påkörd av en bil en gång och fått hjälmen mosad i stället för huvudet//
  • Ge alla cykelpendlare ett skatteavdrag          //de som åker bil och kommunalt får dra av kostnader över 10 000 kronor, de som cyklar borde få dra av lite för att de spar på miljön och dessutom håller sig friskare//
  • Skratta inte åt medelålders kvinnor i lycra, för vi är starka och coola!       //den här kräver ingen kommentar//
Listan kan bli ännu längre. Vad skulle du vilja skriva på ditt demonstrationsplakat??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar