söndag 19 maj 2013

Motvindsallergi

Inte nog med att jag varje vår får en släng av pollenallergi som gör mig trött, stickig i halsen och försorsakar nysningar stup i kvarten, nu har jag dessutom utvecklat en motvindsallergi!

Har sökt lite på nätet kring motvindsallergi och eventuella botemedel men inte hittat något. Har frågat runt lite bland sjukvårdskunniga i min bekantskapskrets men inte fått några svar där heller. Det verkar som om jag är UNIK!

Har kommit fram till att motvindsallergi förmodligen bara drabbar medelålders cykelfröknar som är lite besjälade med sälar. Och den här våren har verkligen gjort att allergin fått tillfälle att inta min kropp - det verkar som om det alltid blåser.

Så här kan man må
efter en attack av motvindsallergi
Hur yttrar sig då motvindsallergi? Jo, redan innan man börjar trampa är benen trötta och när man väl börjar cykla stiger pulsen snabbt som sjutton - vilket märktes tydligt på gårdagens motvindsrunda. Förutom detta uppstår andnöd om jag utsätts för motvinden för länge och dessutom får jag konstig mjölksyra i låren. Som ni märker är det många symptom och allvarliga! Får nog hålla mig inne tills det slutar blåsa.

Om någon där ute har ett botemedel mot motvindsallergi så tipsa mig gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar