måndag 2 december 2013

Nytt PT - pass

Idag var det dags för en ny träff med min PT (F). På programmet stod kort genomgång av bålpasset, som jag tydligen ska köra tre gånger i veckan. Det är enligt F så kort och enkelt, bara att köra på!

Efter genomgången var det dags för dagens huvudaktivitet "Helkropp superset" som passet heter. Redan namnet på passet får varningsklockor att ringa i frökens huvud. Superset och medelålders fröken det låter inte som någon lysande kombination.

Passet inleddes med knäböj.  F meddelade att hon inte tänkte tala om hur mycket hon lagt på skivstången - och sedan log hon belåtet. Det var i alla fall definitivt mer än de 15 kg som jag haft på min stång här hemma, före PT livet. Lägg till att F stod och tjatade om att jag skulle gå ned liiiiiite till, och ni förstår att cykellåren fick sig en omgång som heter duga.

Övning efter övning avverkades, F var snäll nog att "bara" kräva två set av varje övning så här första gången. Tack och lov för det. Vill ju kunna skriva på tavlan i morgon också och resa mig utan problem.

Till slut kom vi till enarmspress och enarmsdrag. Kan meddela att det är en övning som inte passar medelålders cykelfröknar. Vinglig och klen, så kan man kort och gott sammanfatta min insats ...

Överlevde till min förvåning även idag och konstigt nog gick jag därifrån glad och avslappnad. Träning är bra för humöret... Men, 15 kg på stången fungerar lika bra för humöret som F:s okända antal, jag lovar. Så F om du läser det här tänk på det till nästa måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar