lördag 21 december 2013

Test!


Testfröken


Idag var det dags för FTP20-test. Inte min idé! Det är coachen som är i farten. Fröken behöver enligt honom en indikator på om formen går åt rätt håll.

Först var det 20 minuter uppvärmning och efter det skulle testpersonen, dvs fröken, hålla max "frökenfart" i 20 minuter - värsta tempoloppet.

Det hela avslutades med fem minuter urtrampning. Vilket var välbehövligt! Efter det fick jag köra F:s bålpass, jobbigt att ha två så kallade tränare. Båda har idéer om vad jag behöver!

Hur det gick? Ja, förutom att svetten rann och pulsen dunkade så överlevde jag. Till saken hör att det inte riktigt är min grej att svettas i mängder och flåsa. Klart överskattat! De sista fem minuterna på maxfarten var grymma! Då stod coachen dessutom och hojtade om att jag borde spurta! Han är inte rädd om livet alla gånger.
Över

Fick ett värde 167 Watt och det ska tydligen vara mitt utgångsläge, för om tre veckor är det enligt coachen dags att göra om testet.

Tro det eller ej....men det var skönt att få en riktig genomkörare på cykeln. Det är ju kul att trampa!

Benen är snabbare än kameran!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar