fredag 20 december 2013

Lär mig ALDRIG

Stopp - TÄNK fröken
Ibland undrar jag om jag är korkad! Vet mycket väl att jag inte kan prestera utan "bränsle" = föda. Kan säcka ihop på ett par minuter när "bränslet" är slut. Coachen upphör aldrig att förvåna sig över detta och brukat tjata om att "Fröken du borde alltid ha en energibar med dig!" Med alltid menar han på träning, på stan, på konsert osv......

Trots att jag VET detta, hände det idag igen! Frukost kl 6 i morse (en hård macka och en mjuk utan pålägg och ett glas vatten), kl 8 kaffe och ett äpple på jobbet. Sedan blev det avslutningsfika i mitt fall en bulle och tre chokladpraliner vid 10.30. Det var inte nog för att springa med A.

Kollegan A och jag skulle springa i spåret i Rasbo på vägen hem, perfekt inledning på jullovet (var tanken). Vi började jogga vid halv ett, efter ett halvt varv tvärdog mina ben och VÄGRADE arbeta i uppförsbackarna. Nedför och på platten gick det i alla fall att lunka. Mådde konstigt och blev lite yr i huvudet... Totalt blev det trots allt tre km med några gåpauser.

Vid bilen igen "offrade" A en halv banan på mig så jag skulle överleva hem. Är jag dum eller är jag dum??? (Var snälla och svara INTE på den frågan!)

(Ja, F jag körde mitt bålpass när jag kom hem efter att ha fått i mig en macka!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar