måndag 9 december 2013

Förväntningar - ve och fasa

Tror bestämt att jag gjort något jag kommer att få betala för i vår! Finns en risk att S och Å inte kommer att låta mig ligga på rulle i vår, efter i lördags!
Cykelkompisarna visade sig
vara lika roliga utan cykel som med!

Coachen och jag hade bjudit hem en del cyklister i lördags. De hade fått en liten cykelgåta som skulle ge dem portkoden - INGEN klarade koden. Alla ringde nödnumret! Oj och oj.... och de ska kalla sig cyklister. De hade inte ens koll på att jag har 27 bak på Miss C.

Under kvällen kom min PT träning på tal - inte bra! För nu tror hela gänget att jag ska bli starkare och snabbare. Vilket i sin tur innebär att förväntningarna på att jag ska dra och hålla de andras tempo ökar. Suck! Det här kan förstöra mina chanser att ligga längst bak i klungan och pipa om att det går för fort och är för långt.

Mot den här bakgrunden är det nu extra viktigt att jag kör mina PT pass. Idag blev det helkroppsprogrammet i ljuset av adventsstjärnan. Kan meddela att inte ens i skenet av den kändes marklyften speciellt roliga. Det är tungt och gör ont! Fast frågan är om inte de så kallade utvecklingsarmhävningarna är ännu värre?

Till mina cykelkompisar från i lördags vill jag säga ha INGA förväntningar i vår. Jag kommer att fortsätta att pipa om att det går för fort och är för långt! Trots allt är jag och förblir en medelålders fröken och sådana blir aldrig snabbare eller starkare.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar