onsdag 18 december 2013

Officiellt = läskigt

Går man in på Skandisloppets hemsida  finns det en liten flik för bloggar -  där hittar man min blogg. Ja, det innebär precis det ni tror. Fröken ska cykla Skandisloppet.

Den påläste vet att Skandisloppet körs i Uppsala och att det finns tre distanser: 30, 85 eller 167 km. Vilken distans jag ska ge mig på är inte riktigt klart än!

Coachen är nämligen i Italien just då och med honom på distans kanske jag kan få cykla 85 km i lugn och ro. Tänk er vad skönt att glida runt i 85 km en solig majdag - ja för det ska väl vara sol? Det finns väl solgaranti? Arrangörerna måste tänka på att varken medelålders fröknar eller deras cyklar (Miss C) tål regn.

Så här såg det ut i maj i år vid målgången - ser de glada ut?
Nu finns dock risken att coachen inte kommer att tillåta 85 km (har inte ens vågat nämna möjligheten till 30 km högt). Han får medhåll av min PT F. Som genast hojtade "För dig finns bara ett alternativ - 167 km". Va? Var har hon fått det ifrån? Håller hon och coachen på och konspirerar bakom min rygg?

Finns ett STORT problem med detta motionslopp - målgången! Hur sjutton kan man lägga målet uppe på slottsplanen? Vet ni hur jobbigt att det är att cykla uppför slottsbacken? Det är inget för fröknar. Och hur pinsamt skulle det inte vara att behöva kliva av i mitt i backen? Måste dock erkänna att det var skoj att stå där och hojta åt alla bekanta förra året när de slet så svetten lackade. Men, det var då det! Nu måste det väl gå att flytta målet..... fröken ska ju vara med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar