måndag 23 december 2013

Formen på G?

Rubriken avser inte "julgrisformen" även om den definitivt är på G. Tröstar mig med att rund också är en form som passar medelålders fröknar. Nej, det är cykelformen som avses rubriken.

Coachen har tagit hit sin trainer, på jullov. Idag var det ett pass fröken cyklat tidigare,"Courravaggio Tour" drygt 17 km, som stod på programmet.






Hårt arbetande fröken ben
För att öka frökens motivation la coachen in min tid från november som medtävlare - går händelserna i förväg och meddelar att jag "mosade" novembertiden med 2,29 idag.

Satsade hårt från start och i första lilla stigningen tog jag 30 sekunder på mig själv. Ja ni läste rätt FRÖKEN plockade tid uppför.  Det är uppför det finns sekunder att tjäna. Nedför är det svårt att plocka tid.




Väl i mål hade jag min NÄST bästa tid någonsin på denna sträcka. Det är vad jag kallar en "hjulklapp". Ett litet bevis på att det finns cykelform i kroppen och att låren svarar - kanonkul.


Spanska berg i februari
Stopp tänker vän av ordning! När hade fröken sin bästa tid? Jo, i mars efter en veckas cyklande i spanska berg! Men, de 58 sekunder som saknas till toppnoteringen verkar inte orimligt lång borta.

Coola tjejer som jag trampade till idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar