onsdag 27 november 2013

FY F-N

Fröknar svär inte, helst inte väluppfostrade medelålders fröknar. Men, under dagens styrkepass slank en och annan svordom över mina läppar.

Träningsvärken från i måndags hade knappt släppt men idag skulle jag trots detta för första gången köra PT passet hemma. Coachen fanns på plats för övervakning! Gissa om han hade synpunkter? På marklyften var det ett himla korrigerande och samma sak när jag skulle köra med hantlarna. "Tappa inte fram axlarna!" "Böj i höften." och så vidare...

Avslutande stretch.
När det var dags för övningarna på pilatesbollen kom jag raskt fram till att min boll  är större än den F har vilket gör det hela vingligare och mycket jobbigare. Coachen var mycket nöjd med dessa övningar och sa belåtet "Nu kommer du att få träningsvärk.." Inte precis det jag ville höra.

Min extra pall som jag skulle göra step up på visade sig vara cirka 5-10 cm för hög. Men, det fixar coachen till nästa pass med hjälp av en såg. Han är ju en händig man.


Sammanfattning - fröken genomsvettig och mör, coachen nöjd med att jag äääääntligen tar i. Och i morgon blir det vilodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar