söndag 10 november 2013

Höstens första - trainerpass



Coachens cykelhörna!
Idag var det dags för den aktivitet som definitivt bara cykelnördar och en enstaka cykelfröken ägnar sig åt. TRAINER!

Där trampar jag :-)


Det är svettigt, jobbigt och helt obegripligt att någon ägnar sig åt det. Sitta inne och trampa, inte komma en meter och svetten bara rinner. Hur kul är det? Även om man har en dataskärm att glo på. Nej - det tyder på galenskap!




Coachen riggade min sadel och mina trampor på sin Battaglin. Sedan valdes ett lämpligt frökenpass ut.

När jag kom till första utförskörningen på det virtuella passet visade det sig att Battaglin VÄGRADE att lägga i stora klingan. Det är inte roligt att cykla ett helt pass på lilla klingan. Helst inte ett pass där det stundtals är rejäla nedförsbackar och den stora klingan behövs för att inte den medelålders fröken ska behöva sitta och hoppa på sadeln...

Blev ingen vidare tid på passet..skyller det på Battaglin och att jag inte fick någon kraft nedför på lilla klingan. Egentligen är det coachens fel! Som inte servat Battaglin.

Men, coachen konstaterade att något intressant har hänt med min puls.... Den har sjunkit! Frågan är nu om det beror på att jag är bättre tränad eller om kroppen håller på att "lägga ned" verksamheten inför vintern precis som en björn som går i ide?

I vilket fall som helst höstens första trainerpass är avklarat och det lär väl följas av fler - galet nog! Som medelålders och fröken borde jag veta bättre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar