måndag 18 november 2013

Coachen har fått konkurrens

F - min PT
oj oj
Idag var det dags.... Jag skulle vara "otrogen" mot coachen och träffa en egen PT (F). Någon som coachen inte kan påverka (förhoppningsvis).

Här tävlas det...
Frågan är dock hur smart är det av en medelålders fröken att anlita en snart 20 år gammal super tränad tjej? Som dessutom är svensk mästarinna, i kettlebells  i sin viktklass (som säkert är myggvikt).

Lägg till att jag varit hennes lärare i tre år och plågat henne med företagsekonomi och ni förstår att detta kan sluta med en katastrof.

Idag var vår första träff - fröken skulle scannas! Nej det var inte en röntgenapparat, utan F kontrollerade rörlighet, stabilitet och en hel del annat. Jag fick stå, sitta och ligga på många olika sätt.

Utifrån resultatet av scanningen och mina mål kommer F att ta fram ett sex veckors program till mig. Målen är hemliga för er kära läsare, men jag kan säga så mycket att ett mål är att göra något som förvånar coachen.

Efter scanningen kunde jag inte låta bli att pilla lite på alla kettlebells som låg där på rad. Det fanns några söta på 4 kg styck - rosa! Men, här fick jag första varningssignalen! För lätta för dig hör jag F säga. "Du ska ha 12 kilos." Hon har definitivt inte insett hur klen jag är ...

Nästa måndag är det dags för riktig träning med F... jag "bävar" men samtidigt längtar jag lite. Galet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar