tisdag 12 november 2013

Totalt mörker!

Galen medelålders fröken med
pannlampa
Det här är  inte sant tänkte jag när kollegan A och jag klev ur bilen vid Jälla strax efter kl 17. Det var TOTALT kolsvart, och vi hade av någon outgrundlig anledning bestämt oss för att jogga i spåret - med pannlampor!

Hur korkad får en  medelålders fröken vara utan att bli inlåst? Det är i och för sig ännu värre för  kollegan A som inte ens kan skylla på att hon är medelålders och i klimakteriet. Vilket jag kan. A:s galenskap måste komma någon helt annanstans ifrån. Hm...undrar om den var medfödd?

Vi kunde ha valt ett spår med elljus men nej då! Inte vi inte.... Jälla ligger bra till på hemväg från skolan så Jälla fick det bli.

Det var bara att knäppa på pannlampan (som coachen givit mig - vem annars?) och iväg.

A var klok! Hon lät mig ligga först i spåret för att skrämma bort alla älgar och troll. Vadå troll? Troll finns väl ändå inte tänker ni... Kan meddela att i en kolsvart skog finns det garanterat troll.... Det begriper väl ändå vem som helst! Ja, till och med en medelålders fröken!

Vi klarade oss  från både älgar och troll - hela rundan (den här gången). Och tillbaka till bilen efter 2,9 km var vi äckligt nöjda med oss själv! Och började genast prata om nästa vecka... snacka om korkade! Det går bara utför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar