torsdag 7 november 2013

Sjukligt * 3

Nummer 1

Blev dålig sista kvällen i Spanien och har varit krasslig sedan dess = ingen träning = trist. Coachen skyllde på att jag varit dum nog att bada i havet. Det förstår väl vem som helst att det inte kan vara nyttigt....eller?

Nummer 2

Jag blir otålig och känner mig olustig och irriterad om jag inte tränar! Hur gick detta till? Jag har blivit träningsberoende! Läskigt! Hur botar man det! Idag botade jag det med att ÄNTLIGEN få köra ett styrketräningspass igen, efter en träningsfri vecka. Sjukligt!

Nummer 3

Har blivit van vid, och till och med börjat uppskatta, att få "träningspresenter". Tolkar dem inte längre som att coachen försöker göra om mig till en smalare och mer vältränad person. Fast vissa förändringar har presenterna bidragit till - om man ska vara ärlig.
På min allra först cykeltur -
i lånad utstyrsel


Det hela började med att jag fick ett par cykelskor, efter min allra första cykelrunda. Den genomfördes iförd lånade kläder, lånade skor på en lånad cykel. Vem ger bort ett par cykelskor till någon direkt efter den personens vingliga cykelpremiär? Jo - coachen!

Och här på en tur i höst -
med bara "egna saker"
Sedan har skorna följts av sadlar, skivstång, vikter, vevparti, bikefit, vattenflaskhållare i carbon, träningsmatta, cykelkläder och så vidare. Jag börjar till och med tycka att det är lite gulligt att få ett träningsredskap - snacka om sjukligt. Har tack och lov inte kommit så långt att jag tycker att det är romantiskt, för då hade jag varit utom all räddning. Nu kanske det här går att bota!?





1 kommentar: