måndag 17 juni 2013

Sommarlov - ÄNTLIGEN

Eleverna har försvunnit ur skolan under de senaste två veckorna.Idag var det ÄNTLIGEN min tur att göra sista dagen på vårterminen. Nu är jag ledig till den 12 augusti.

Vad ska nu all denna lediga tid användas till? Bada, slappa, slöa, fota, måla, läsa böcker och så kanske cykla lite... Har en galen plan om att jag efter sommaren ska vara i mitt livs form - ganska otroligt och orealistiskt mål för en medelålders cykelfröken som är nära släkt med knubbsälar.

Så här såg hans ränder ut för något år sedan
och jag lovar de är inte sämre i år ;-)




Hur ska då målet möjligen nås? Ja, sommaren inleds med en tur till Spanien med coachen. Och eftersom coachens solbränna inte direkt är skapt för att ligga på stranden (då förstör han sina linjer). Finns ju risken att jag kommer att behöva trampa uppför spanska berg. Det borde vara bra för målet.

Sedan har jag av någon galen/konstig anledning (måste ha varit tillfälligt sinnesförvirrad eller något) gått med på att följa med coachen till Dolomiterna när han ska cykla ett lopp. Jag hade dock sinnesnärvaro nog att tacka nej till loppet. MEN min cykel ska få följa med.

Planen var att jag i sakta mak skulle cykla i dalen i min ensamhet medans coachen och övriga resenärer plågade sig i bergen. Risken är nu att jag får sällskap av PH på dagarna. PH som nästan är min idol.... och arrangör av resan. Han är nämligen skadad och kan inte cykla loppet själv! Coachen säger att PH antytt att han kan cykla med fröken. Hallå! En skadad PH är troligen hundra gånger bättre än en medelålders cykelfröken - där rök mina rundor i sakta mak. Dessutom kan jag ju inte pipa och gnälla när jag cyklar med min idol.

Vad tror ni? Räcker detta för att jag ska komma i mitt livs form i sommar? Nja, måste nog träna lite på hemmaplan också. Inledde med ett styrketräningspass idag - kändes skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar