fredag 21 juni 2013

Så kallad "plattrunda"

Innan start
Idag skulle Evo invigas. Coachen hade ställt in höjd och avstånd åt alla håll och kanter så cykeln var i perfekt  skick. Han borde nog ha gjort en genomgång av mig också när han var i farten, för jag gjorde inte Evo rättvisa.

Kånkade ned cykeln till gatan och kom "överens" med coachen att vi skulle åka platta vägar till Peniscola och fika där och sedan platta vägar tillbaka och helst inte för långt. Frågan är nu hur man kan komma hem med 700 höjdmeter när man ska "plattmosa"? Hemma brukar man få till max 100 höjdmeter när man letar efter backar. SUCK!

Ja, vi åkte lite fel vid ett tillfälle och helt plötsligt dyker det upp en skylt med 12%. Man kan tycka att vi då genast skulle vända men icke. Fick lov att åka en bit uppför i vingelfart innan jag äntligen fick vända. Jag och Evo skulle bekänna färg enligt coachen. Och Evo var perfekt och den medelålders fröken var inte alls lika perfekt.
cykling i vingelfart

I Peniscola blev det välförtjänt fika - jag var helt slut!

Efter fikat blev det "närmaste" vägen hem. Det fick dock bli ett stopp vid campingen där Manolo gav mig en stor fanta och ruskade på huvudet åt oss loco. Tack vare den fantan orkade jag de sista kilometrarna  tillbaka till Oropesa, totalt nästan 128 km idag. Galet.!

Coachens bagage hade kommit medans vi varit ute och cyklat. Han hade bett dem leverera det till campingen så han fick ta det på cykeln. Såg lite lustigt ut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar