söndag 9 juni 2013

Den Roséfärgade gjorde det!

Nej, för mig blev det ingen start i Tjejvättern i år. Men, den Roséfärgade - min älskade Canyon, min allra första riktiga racercykel - åkte loppet.

För någon månad sedan fick jag en förfrågan om jag hade någon cykel "över". Det var en tjej som ska göra en tjejklassiker i år som behövde en cykel. Coachen avgjorde, efter en test, att den Roséfärgade med lite justeringar skulle funka - så L "hyrde" henne.

För några veckor sedan när coachen gav den Roséfärgade en liten service var L inte så förtjust i att cykla. Kan bero på den blåsiga våren - den har ju till och med fått mig att utveckla motvindsallergi.

Igår fick jag ett sms från L efter målgång med helt andra tongångar om cykling. L som var super nöjd med sitt lopp, tyckte att det hade varit roligt och börjar fundera på om hon inte ska köpa den Roséfärgade! Det är det jag säger... får man cykla på en bra cykel och har kommit över tröskeln (vilket L gjort nu) är cykling BÄST ingen PROTEST.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar