torsdag 20 juni 2013

Försvunna kläder - men en ny cykel!


Landade i Valencia igår för vidare transport till Oropesa. Men, ett "litet" problem stötte till - coachens och mitt bagage hade hamnat på avvägar. Riktigt jobbigt, med tanke på att jag hade alla mina cykelkläder i resväskan. Coachen har några uppsättningar cykelkläder här i Oropesa. så honom går det ingen nöd på. Värre för mig! 
Ny familjemedlem


Är ju nästan namne med den nya
familjemedlemmen

Det visade sig att det inte var nog med att cykelkläderna var på avvägar - ingen cykel hade vår vän på Rodamon (super cykelbutiken i Benicassim) lyckats hitta i min storlek, för lån under en vecka. Däremot erbjöd han mig raskt sin EGEN cykel under veckan - som den gentleman han är. Här har svenska män lite att lära. Men, det kändes inte bra att beröva  honom chansen att cykla en hel vecka....  Så coachen och jag gjorde något galet! Vi köpte en cykel till mig - en Focus Evo som ska vara min Spanien cykel. Evo och Eva är ju nästan samma namn så det är självklart att vi kommer att passa ihop.
Knubbsäl....

Idag åkte vi och hämtade cykeln och i eftermiddags kom min kläder. Så gissa vad vi ska göra i morgon?

Har fått chansen att göra en av mina andra favorit aktiviteter idag - bada! Fick till och med i coachen i vattnet som var ljummet och salt. Kan det vara bättre? Nej inte om man är knubbsäl.
Jag vann!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar