onsdag 2 oktober 2013

Usel runda och ertappad!

Snigel fröken
Idag hade en snabb snigel lätt vunnit över den medelålders fröken - på den usla runda som hon presterade. Strålande höstväder borde ha inspirerat till stordåd men kroppen kändes tung och seg - hm nu fick frökenhjärnan en fruktansvärd tanke .... tänk om det beror på att jag är TUNG. Lägg till att hjärnan inte var med. Den gick på autopilot, allt snurrade runt i den som inte hade med cykling att göra. Det där med att ta i lite till fanns helt enkelt inte.

Som om det inte var NOG med en usel runda blev jag dessutom ertappad som "smitare". Tidigare i veckan hade S och Å bjudit in till fikatur idag. Jag svarade att det var rehabcykling med coachen som gällde idag.

I morse var coachen totalt ledbruten och cykling var det sista han borde ägna sig åt. Nu skulle fröken kunna ansluta till S och Å tänker alla vakna läsare.... Men, de skulle starta sååååååå tidigt och dessutom har båda två utvecklat lite "coachentendenser" - det vill säga plåga fröken i backar och annat. Så jag gav mig iväg själv, lite senare för att få lite lugn och ro. Möter efter någon mil S och Å som redan hunnit fika!  Gissa om de hade en och annan åsikt om frökens val att cykla själv!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar