söndag 6 oktober 2013

Lyckad tur - ingen motvind!

Gör mig klar för att trampa
Idag blev det cykling från Enköping till Uppsala - utan motvind! Ja kära läsare ni läste rätt - ingen motvind! Fick däremot en del vind från sidan men den var svag! Lägg till att jag slog till med en QOM (Queen of the mountain) på 55:an och ni inser att lyckan var total.

Fast om sanningen ska fram verkar det vara  kvinnor i Uppsala som använder Strava, vilket gör att min QOM kanske inte var så bra..... Tycker att det är lite trist att inte fler kvinnor laddar ned sina rutter på Strava.

Men, det var personligt rekord och det borde väl gillas? Snälla håll med mig nu.... behöver lite uppmuntrande tillrop av karaktären:

På väg
- Heja Fröken
- Så klart Frökens QOM är kanonbra
- Fröken du har blivit snabbare.....

För efter onsdagens runda var självförtroende helt i botten och för en kort sekund funderade jag på att sälja alla cyklarna och köpa en rullator.

Höst är vackert

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat!
    Heja heja.
    Fast egentligen, vad är Queen of the Mountain? Högsta punkten på sträckan verkar vara ca 37 meter!!?

    cykelpraktikanten Fröjd

    SvaraRadera
  2. 37meter det är en ordentlig stigning här på Upplandsslätten :) En QOM är en QOM Bra kört!
    /Conny S

    SvaraRadera
  3. 37 meter är rejält på upplandsslätten - Conny S verkar ha bättre känsla för detta än Cykelpraktikanten Fröjd :-)

    SvaraRadera