lördag 12 oktober 2013

Ute!!!

Jag i min röd-svarta jacka
innan start
Jag är UTE i dubbel bemärkelse kan jag konstatera efter dagens runda utomhus...... Alla jag mötte på cykel och rullskidor hade lysande gula vindjackor på sig. Nej, jag ljuger inte - det verkar vara en trend med självlysande gula vindjackor här i Uppsala området.

Rullar iväg glad och nöjd
Har inte insett ännu hur UTE jag är
Själv rullade jag omkring i min röda och svarta jacka som jag, tills idag, tyckt varit riktigt snygg. Men, nu vete sjutton? Inte nog med att jag är medelålders och fröken, jag verkar vara ute (läs omodern) också. Fast vid min aktningsvärda ålder borde jag väl kunna stå över trender? Eller? Hm, undrar vad en sådan där jacka kostar?

Förutom insikten om att jag är ute var de en härlig runda i ett helt underbart soligt höstlandskap. Fler sådana här rundor och min tillfälliga dipp är snart borta. Lyckades dessutom ignorera garmin hela vägen (coachen trodde mig inte om det). Tog inte ut mig en enda sekund. Det sista tänker jag dock inte berätta för coachen.

Ett riktigt myspass! Precis vad en en omodern, gammal fröken behöver för att få tillbaka motivationen. Förresten undrar om en självlysande gul jacka höjer motivationen?

2 kommentarer:

  1. Absolut höjer en självlysande gul jacka motivationen. Prova!

    SvaraRadera
  2. Tror jag måste göra det!

    SvaraRadera