onsdag 23 oktober 2013

Laddar!

Oj och oj....  Inte bli sjuk nu fröken är mitt mantra. Den ena kollegan efter den andra däckar i förkylning veckan innan höstlovet. Men, det får inte hända mig i år! 

F - väntar på mig i Spanien,
då kan jag ju inte bli sjuk.
Tanken är nämligen att jag ska byta gråvädret här hemma mot spansk sol och cykling. Och då kan man INTE hosta och snörvla! Det är annars en riktig klassiker bland lärare.... lov = sjuk. Det är som en förbannelse. 

Men, jag upprepar mitt mantra "inte bli sjuk nu fröken", undviker hostande kollegor och försöker låta bli att känna efter så mycket. Fast det sista är jag dålig på. Är jag inte lite snorig? Sticker det inte lite i halsen? Är inte halsmandlarna lite svullna trots allt? Trycker det inte lite i pannan?... Ja, under en dag hinner jag känna både det ena och det andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar