tisdag 20 augusti 2013

Ovana muskler

Första dagen med elever - underbart men jobbigt, för den medelålders fröken som nuförtiden får allt svårare att lära sig nya namn. Kan det ha med åldern att göra? Eller börjar min hjärna helt enkelt bli full?

I ett försök att rensa hjärnan gjorde jag något jag inte gjort på läääääääänge. Åkte ut till Jälla och joggade! Galet -jag vet!

Cykelmuskler och joggingmuskler är inte samma sak kan jag meddela! Om någon hade missat detta. Men, jag klarade till och med den låååånga uppförsbacken på slutet - så helt kass var jag i alla fall inte. Fast någon annan än en medelålders fröken hade inte blivit imponerad!

Hjärnan blev rensad och jag fick en dos med frisk skogsluft. Välbehövligt!

Kanske brände jag någon kalori också.... Blev ju oväntat bjuden på wienerbröd idag av en fd elev, som tittade förbi för att säga hej och bjuda sin gamla fröken på fika. Och fröken säger ju ALDRIG nej till fika och en trevlig pratstund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar