lördag 24 augusti 2013

Galen fikarunda

Fröken svans!
Hade blivit inbjuden att deltaga i "fikarunda" idag av S. Coachen och jag trampade dit för att vara med - mot bättre vetande från min sida. Det var coachen + fem starka cyklister och en pipig medelålders fröken, som inte drog en endaste liten meter (ber om ursäkt för detta...).

I en frökens värld får man fika om man cyklar en runda på sex mil, här fick jag cykla 125 km för EN enda fika. Helt galet!!! Fast fikan var god!

Givetvis åkte vi fel också! Å (som hade håriga ben idag) skulle ha koll på vägen - suck! Det blev stopp och kartläsning. Fast vad kan man förvänta sig av en cyklist med håriga ben?? Borde ha insett från början att han inte var lita på....

Kartläsning!
På vägen hem kom ett backigt parti och då slog frökens berömda "skolgympakänsla" till. Jag tappade och tappade och tappade... helt klart sämst precis som på skolgympan. Coachen försökte med en liten hand i ryggen då och då, men inte blev jag gladare för det. Är nog helt enkelt urusel på backar!

Undrar om jag inte gjort årets alla gruppcyklingar den här veckan. Två stycken tresiffriga cykelrundor i grupp på en vecka! Crazy!!! 


Fröken svans - igen....

3 kommentarer: