tisdag 6 augusti 2013

Cykelkläder för fröknar!

Att allt fler kvinnor/tjejer har upptäckt att cykling är ett härligt sätt att träna, det råder det ingen tvekan om. När jag är ute och trampar möter jag allt fler kvinnliga cyklister. Däremot verkar det inte som butiker med cykelkläder riktigt har insett detta! Ofta har svenska butiker på sin höjd två olika märken av cykelbyxor och tröjor i sitt sortiment och i ett fåtal olika modeller. Har man riktig tur finns det kanske tre olika märken. Cykelkläder för fröknar är en BRISTVARA.

En del säger glatt - köp herrkläder! Nej jag vägrar! Min kropp ser inte ut som en killes. Den har helt andra former och det vill jag att både mina cykelbyxor och överdelar ska ta hänsyn till.

I nya cykelkläder på en Italiensk cykelväg
Vid ett besök på exempelvis en tysk webb-butik inser man att det finns mängder av märken och modeller för fröknar! Problemet är bara att då måste den medelålders fröken veta vilken storlek hon har och det är inte lätt för alla märken och modeller skiljer sig åt. Ofta behöver fröken prova!

I Bolzano besökte jag och coachen en stor sportbutik, vilket visade sig vara himmelriket! Det fanns minst 7-8 olika märken och ett, i frökenögon, oändligt antal modeller av byxor och överdelar. Avdelningen för kvinnor vara minst lika stor som den för manliga cyklister. Lägg till att det dessutom var sommarrea och ni förstår min lätt euforiska känsla. Det blev två par nya cykelbyxor och två överdelar! Så kul att handla när det fanns mycket att välja på.

Till svenska butiker säger jag bara ÖKA UTBUDET! Jag vill kunna VÄLJA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar