söndag 18 augusti 2013

Gofika och ekerbrott

Idag skulle det trampas med coachen trots "halv" storm. Tror inte coachen har förstått att vind är något som gör att man kan avstå från cykling. För medelålders fröknar är det tvärtom - för mycket vind innebär en fullt godtagbar ursäkt för att INTE trampa.

finfika
Vi gav oss iväg - coachen före och jag efter som vanligt! Målet var Nibble gård! Kan meddela att vinden tog i REJÄLT på alla öppna fält runt om Enköping. Men, coachen är som en maskin. Han bara trampar och trampar och trampar.

Väl fram blev det finfika. Super god rabarberpaj i hjärtformade små pajformar. Coachen passade dessutom på att undersöka gårdens höns på nära håll också.
Coachen studerar hönsen

På hemvägen fick jag dra ett tag i medvinden tills coachen tyckte jag trampade för långsamt! Han gick fram och tog över och sedan höjdes farten. Klart utanför frökens bekvämlighetszon. Om jag känner coachen rätt var det säkert meningen.

Nästan hemma blev det en liten "smäll" från mitt bakhjul. Tvärnitade och det visade sig att en eker gått av och flygit iväg. Måste ha berott på att coachen "tvingade" mig att trampa för fort i vinden! Eller vad tror ni? Blir nog han som får stå för reparationskostnaden.....

Kolla hur det blåser i träden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar