måndag 12 augusti 2013

"Bara" de blå??!!

En limousine
Måndag och första dagen på höstterminen, för oss fröknar. Kändes så där att åka till jobbet i morse. Kul att träffa kollegorna igen men sorgligt att sommarlovet är över. Idag var det lite kick off och jag fick bearbeta min koskräck (på behörigt avstånd) och lära mig att limousine inte bara är långa bilar - det är tjurar och kossor också.

Väl hemma igen, efter en dag full av intryck, tänkte jag att det är bra att komma igång och träna.  Lite höstrutiner kring träning är inte att förakta! Förhoppningsvis kommer onsdagar att bli cykeldagar (är min lediga dag = fördelen med att arbeta 80%). Men, det gäller att få till fler träningspass i veckan. Lyckas man med måndagsträning är det en bra start på veckan.

Fick bli styrka idag! När jag kommit igång hör jag en upprörd röst som säger: Varför har du "bara" de blå på?

Det är coachen som protesterar mot att jag har blå vikter på skivstången. Att han själv sa att jag skulle ha dem i våras verkar han ha glömt eller så tyckte han att jag borde ha blivit starkare under sommaren. Suck!

Nu sitter även de små orange/röda vikterna på skivstången - så gick det med min bekväma träning. Lyckades i alla fall avstyra att de gröna åkte på - en liten seger för fröken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar