fredag 16 augusti 2013

Motvind mot Fröken

Det finns klämkäcka människor som säger saker som:

  • Motvinden är min bästa träningskompis
  • Motvind gör mig starka
Och liknande hemska uttalanden. Jag hör definitivt inte dit. Som den medelålders pipiga fröken jag är, anser jag att motvind är vidrigt.  Hur kul är det att trampa i motvind? Svaret i min värld är enkelt! Det är inte kul alls. Sedan må det var hur stärkande som helst.

Idag blev det värsta sortens motvindsrunda. Ut till Björklinge seglade jag på cykeln, det gick så lätt och fint. När det går så där lätt och fint vet man att det är läge att oroa sig. Helst när jag inte har coachen med mig som kan ligga först i motvinden (då är han bra att ha). Utan jag ska slita helt själv. Medelålders fröknar är inte skapta för det, finns på tok för mycket av mig som kan ta vind.

Fick betala dyrt för den lätta fina trampningen ut till Björklinge, när motvinden slog till. Idag var den riktigt elak och ettrig. Vet inte hur många ronder jag gått mot vinden i år och förlorat. SUCK!

Börjar bli höst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar